2010. 10. 10.

Töklámpás

Idei őszi kreatívkodásom áldozatául esett a lent látható tököcske :). Már nagyon készültem rá, hogy veszek egy nagy faragni való tököt, de mivel időm nem nagyon volt eddig, váratott magára. Most hétvégén azonban voltunk Pécsen a vásárba, ahol megláttam ezt a kis formás darabot, megvettem. Amint hazaértünk, gyorsan neki is álltam:


Bizony, itt még túl bizalomgerjesztő :) Eltettem pár magot jövőre, hogy nekem is hasonló "tökeim" legyenek :) Remélem, szép nagyra nőnek majd. Amúgy a faragás 2 órán át tartott (bevallom, nem tartozom a gyors emberek közé).

 Mondjuk világosban nem mutat olyan jól, mint sötétben :P


A tök oldalára az új szerszámommal, a gravírozóval fúrtam lyukakat, amit mondjuk fogpiszkálóval is megtehettem volna, de ha már megvan a gép, gondoltam, kipróbálom.
Íme a lámpásom!

3 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik!!
    Én is szeretnék ilyent! :))

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikus ötlet!

    Eddig én azért nem mertem belefogni, mert úgy gondoltam, hogy a tökfaragás ffi munka, és lásuk be nálunk az apuka nincs megáldva efféle tehetséggel.
    Pont a múlt héten vettünk, (kaptam az uramtól) egy gravírozót, ez most jó szolgálatot tenne...
    Pontozással, lyukasztottad, vágtad???
    érdekelne, ha egy kicsit részletesebben leírnád!

    Köszi,
    Móni

    VálaszTörlés
  3. Először is köszi :) !
    A tök úgy készült, hogy jó vékonyra kikapartam, majd felrajzoltam ceruzával a vonalakat. Azok mentén szikével vágtam ki. Mivel a mintám jó bonyolultra sikerült, jobban ki kellett kaparnom belülről a tököt.
    Az oldalán lyukasztottam csak párat a gravírozóval.
    Jó tanács: ne kapard ki ilyen vékonyra, inkább válassz egyszerűbb mintát, mert másnapra összezsugorodik.
    Ahogy kész lett, tettem bele egy mécsest, majd másnap azt vettem észre, hogy befelé hajlik az üst :(
    Nem bonyolult művelet, szerintem nő is nyugodtan el tudja készíteni.

    Sok sikert hozzá ! :)

    VálaszTörlés